کلمات کلیدی در سئو سایت نقش بسیاری دارند. شما هر چقدر در این زمینه مهارت داشته باشید میتوانید، در بهینه سازی وتحقیق کلمات کلیدی بهتر عمل کنید. کلمات کلیدی سایت همان کلماتی هستند که کاربر در موتور های جست وجوگر گوگل تایپ میکند. شما نیز باید در هر صفحه از سایت لیستی از کلمات را نتخاب کنید و با استفاده از سئو کردن روی آنها گوگل کاربرانی که این کلمات را سرچ کرده اند به صفحه شما انتقال دهد.
حال این سوال پیش می آید که کلمات کلیدی چه اهمیتی دارد،عبارت های کلیدی همان موضوعاتی هستند که مخاطبان شما به دنبال آنها میگردند، و همین موضوع باعث میشود سایت شما در صفحات اول گوگل نشان داده شود.
اگر شما بیزینسی دارید که میخواهید آن را در نتایج برتر گوگل نمایش دهید،باید توانایی این را داشته باشید که بتوانید نمونه کلمات کلیدی را برای بیزینس و یا صفحه مورد نظر خود انتخاب کنید ، درغیر این صورت میتوانید از یک تیم خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک بگیرید.
توضیح در مورد کلمات کلیدی آدمخوار، نیاز به یک پیشزمینهی کوتاه اما حیاتی دارد. محتوا، اصلیترین جزء کسب و کار آنلاین شناخته میشود و کلمه کلیدی، مهمترین ابزار برای دیده شدن آن است. اکثر تیمهای دیجیتال مارکتینگ برای رتبهبندی محتوای خود در نتایج سرچ، با تمام قوا روی بهینهسازی کلمات کلیدی کار میکنند.
شاید برای برخی از تیمها، استفاده از کلمات کلیدی یکسان در چندین صفحه، یک روش افزایش شانس رتبهبندی تلقی شود، اما در واقعیت نتیجه معکوس دریافت میکنند. درک این مسئله که وجود یک کلمه کلیدی آدمخوار باعث افت رتبه صفحات شما میشود، چندان هم سخت نیست. خودتان را جای مشتری یا کاربر قرار دهید:
تصور کنید شما به دنبال لیستی از “بهترین کفش پیادهروی” هستید. با سرچ این عبارت به دو صفحه از یک سایت بر میخورید. عنوان هر دو صفحه دارای کلمه کلیدی “بهترین کفش پیادهروی” است. مردد نمیشوید که روی کدام صفحه کلیک کنید؟
اگر چند صفحه در سایت شما برای یک عبارت کلیدی خاص بهینه شده باشد، شما وارد چالش رقابت با خودتان هم شدهاید. یعنی رقابت با سایر سایتها کم بود، باید با صفحات خودتان هم برای کسب رتبه رقابت کنید. همین مسئله ساده باعث میشود رتبه صفحات شما افت داشته باشد. اصطلاحا به این کلمات کلیدی که مشترکا در چند محتوا استفاده میشوند، کلمات کلیدی آدمخوار میگوییم.
مثالی در مورد کلیدواژه آدمخوار
مثلا تصور کنید که شما در دیجیتال مارکتینگ تازه کار هستید و میخواهید در مورد لینکسازی بیشتر بدانید. وارد صفحه سرچ گوگل میشوید و عبارت ” لینکسازی” را سرچ میکنید. به طور همزمان با دو صفحه از یک سایت مواجه میشوید که یک موضوع را پوشش میدهند. روی کدام مورد کلیک میکنید؟ مردد میشوید درست است؟
این مورد خوانندگان و الگوریتمهای موتورهای جستجو را گیج می کند و رتبهبندی و جلب توجه مخاطب را برای محتوای شما دشوار میکند.
چطور کلمات کلیدی آدمخوار را پیدا کنیم؟
اگر شک دارید که وبسایت شما کلمات کلیدی آدمخوار دارد یا نه، میتوانید با دنبال کردن چند مرحله ساده به راحتی آنها را پیدا و رفع کنید. ما در این بخش چند
تکنیک موثر برای پیدا کردن کلمه کلیدی آدمخوار به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که با طی کردن مراحل گفته شده میتوانید سریعا آنها را رفع کنید