seo learning

آموزش مباحث سئو

seo learning

آموزش مباحث سئو

دلایل اهمیت سئو SEO چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای ایجاد یک وب‌سایت و اهمیت سئو وجود دارد. مسئله‌ای که اهمیت دارد این است شما دلیل یا دلایل اصلی خود را بیابید. در این مطلب چند مورد از اصلی‌ترین دلایل مهم بودن سئو را مورد بررسی قرار داده‌ایم. هر زمان که شما انگیزه‌ای قوی و دلیلی محکم برای یک هدف داشته باشید، قطعا با انرژی بیشتر و اصولی‌تر اقدام به چیدن استراتژی برای اجرای اهداف خود خواهید کرد. از نظر تخصصی، کارشناسان سئو کاملا و به درستی این اهداف و اهمیت‌ها را درک کرده‌اند که می‌توانند در رسیدن به هدفتان و سرعت بخشیدن به پروسه کاریتان به شما کمک شایانی بکنند. این نکته را همیشه در نظر بگیرید که سئو راهی پایدار و اساسی برای بازاریابی وب‌سایت شماست. شما براساس شناختی کهد از مخاطب پیدا می‌کنید، اطلاعات و خدمات را در سایت ارائه می‌دهید؛ همین موضوع سئو را به یکی از مهم‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل می‌کند.

 

بسیاری از برندها و بیزنس‌ها می‌دانند و یا دست کم فکر می‌کنند که می‌دانند برای فعالیت در بخش‌های دیجیتالی کسب و کار خود به  SEO نیاز دارند. مسلما بهینه‌سازی قابلیت سرچ و دید کلی یک وب‌سایت را بهبود می‌بخشد. اما جالب است بدانید که این فرآیند ارزش‌های واقعی دیگری نیز ارائه می‌دهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا بهینه‌سازی موتورهای جستجو در این سال‌ها رونق گرفته است و چرا اهمیت سئو روز به روز بیشتر میشود.

 

1. جستجوی ارگانیک بیشترین ترافیک را برای وب‌سایت به وجود می‌آورد.


سرچ ارگانیک (organic search) بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها است و در نهایت باعث ایجاد تعامل بین فروشندگان، متخصصان و خریداران می‌شود. گوگل نسبت به دیگر موتورهای جستجو مانند Yahoo ، Bing، Baidu Yandex و  بیشترین سهم از بازار جستجو را در اختیار دارد. ولی همه‌ی آن‌ها به دیده شدن وب‌سایت شما کمک می‌کنند. منطقی است که نسبت به عملکرد گوگل، بیشتر به استراتژی‌های آن توجه داشته باشید و فرآیند فهرست‌سازی آن را به عنوان مرجع عملکرد خود در نظر بگیرید.

گوگل پربازدیدترین وب‌سایت جهان است و بیش از 1 میلیارد کاربر از سیستم Gmail آن استفاده می‌کنند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و حداقل 2 میلیارد نفر در ماه به آن دسترسی دارند. همه‌ی ما حداقل یکبار در روز برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنیم.

 

2. SEO باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می‌شود


هر کارشناس و متخصص سئو تلاش می‌کند تا به عنوان تکمیل کننده‌ی کار طراح سایت، یک محیط با شرایط استاندارد و قوی و محتواهای هدفمند بسازد. محیطی که با کسب اعتبار و اعتماد کاربران به راحتی قابل دسترس باشد.

عناصر زیادی برای قدرتمند شدن سایت شما در برابر رقبا وجود دارد که باید از هر کدام به خوبی استفاده کنید تا در صفحه‌ی اول و رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید. این عناصر عبارتند از:

• Natural Links لینک های طبیعی

رفتار مثبت کاربران

سیگنال‌های یادگیری ماشینی Learning machine

بهینه‌سازی عناصر و محتوای On-page

 

این عناصر برای تمامی وب‌سایت‌ها و حوزه‌های فعالیت تحت وب ضروری است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتبارسازی بین گوگل و مخاطب هدف، یک شبه انجام نمی‌شود و باید صبور باشید.. به همین خاطر است که اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و توسعه سایت بسیار زیاد است.

تثبیت یک برند به عنوان مرجع، به صبر، تلاش و تعهد نیاز دارد. همچنین باید در راستای این هدف یک محصول یا خدمات با کیفیت را به کاربران و مشتریان ارائه دهید تا به شما اعتماد کنند.

 

 .3 سئو SEO بهترین راه برای درک خواسته و صدای مشتری است.


سئو به ما می‌گوید مشتریان و کاربران علاقه‌مند به چه موضوعاتی هستند و به چه جزئیاتی به عنوان مصرف‌کننده نیاز دارند و از همین طریق ما میتوانیم اقدام به تدوین استراتژی کنیم و مسیر رو پیش ببریم و در ادامه به اهمیت سئو در مراحل بالاتر پی ببریم.

فرمت‌ها و داده‌های SEO سیگنال‌های واضحی از هدف و رفتار کاربران به ما ارائه می‌دهند. برای دریافت این اطلاعات می‌توانید از سه طریق اقدام کنید:

• Query data ها را جستجو کنید.

نتایج جتسجو SERP را تجزیه و تحلیل کنید.

دیتاها را آنالیز کنید و از Insights هوش مصنوعی کمک بگیرید.