seo learning

آموزش مباحث سئو

seo learning

آموزش مباحث سئو

روش‌های ساخت بک‌لینک رایگان

یکی از راه‌های ساخت بک‌لینک رایگان، ایجاد لینک‌های داخلی است. در مقدمه بالا اشاره کردیم که بک‌لینک، اصطلاحی است که شامل لینک‌های خارجی به سایت و صفحات شما است، اما لینک‌های داخلی نیز با این اصطلاح مطابقت دارند. همه بک‌لینک‌ها به نحوه تعامل موتورهای جستجو با وب سایت شما کمک می‌کنند.

لینک‌های داخلی به ایجاد یک تجربه کاربری عالی کمک می‌کنند زیرا بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند و مقالات مرتبطی را پیدا کنند که با صفحه‌ای که قبلا مشاهده کرده‌اند، ارتباط دارند. این امر در سئو بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد بازدیدکنندگان را حفظ کنید؛ یعنی به جای تایپ کردن عبارت جستجوی دیگری برای یافتن اطلاعات بیشتر و مرتبط، ابزاری را برای آن‌ها فراهم می‌کنید تا آن را راحتتر پیدا کنند.

"اما مراقب باشید که صفحات خود را با لینک‌های داخلی بیش از حد بارگیری نکنید."

 

 

GOOGLE+

اگر تابه‌حال یک حساب نمایه +Google ایجاد نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید، زیرا این یک راه آسان برای ساخت بک‌لینک رایگان به سایت شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صورت رایگان ثبت نام کنید، یک پیوند به سایت خود در بخش مقدمه اضافه کنید و با سایر کاربران +Google تعامل برقرار کنید. هر چه زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری کنید، بک‌لینک شما در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد. بنابراین مانند همه روش‌های سئو، این یک فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

 

 

رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای ساخت لینک رایگان برای سایت شما بسیار مفید و مؤثر باشند. در واقع، این گزینه بسیار بادوام و محبوب است که مدیران بازاریابی رسانه‌های اجتماعی حرفهای آن را کشف کرده‌اند.

 

البته لازم نیست هنگام شروع کار یکی را استخدام کنید زیرا باید بتوانید به تنهایی و بدون هیچ مشکلی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اداره کنید. اما احتمالا در دراز مدت، به کمک شخص دیگری نیاز خواهید داشت.

نحوه کار به این صورت است که شما یک صفحه مثلا فیس‌بوک برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید. جایی که می‌توانید با کاربران تعامل داشته باشید، شرکت خود را تبلیغ کنید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید که محتوای سایت‌های دیگر را به اشتراک بگذارید و آن‌ها معمولا این لطف را جبران می‌کنند. فالوورهای شما می‌توانند به‌روزرسانی‌های منظم در مورد محتوا، محصولات و تبلیغات جدید را از شما دریافت کنند. علاوه بر آن می‌توانند پست‌های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا موجی از فرصت‌های بک‌لینک ایجاد کنند.

برای ساخت بک‌لینک رایگان، همین امر را می‌توان در مورد توییتر و اینستاگرام نیز گفت. اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد برند خود را تبلیغ کنید و کمپین‌های تبلیغاتی مانند مسابقات را با طیف وسیعی از دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارید.

 

 

ایجاد محتوای با کیفیت

برای ثبت لینک رایگان از طریق رسانه‌های اجتماعی باید محتوای باکیفیتی در سایت خود داشته باشید. اگر سایت شما محتوای باکیفیتی ارائه ندهد، مطمئناً نمی‌توانید از روش گفته‌شده با موفقیت استفاده کنید!

واقعا داشتن محتوای با کیفیت باعث می‌شود که سایت‌های دیگر و به‌ویژه وبلاگ‌نویسان، بیشتر به سایت شما مراجعه کنند، بدون اینکه لازم باشد به آن‌ها مراجعه کنید و بابت لینک گرفتن پولی پرداخت کنید.

"بنابراین برای به دست آوردن بک‌لینک از آنها باید مطمئن شوید که شایسته آن هستید."

 

نیازی به گفتن نیست، شما قطعا می‌خواهید محتوایتان منحصر به فرد باشد و همچنین تمایل دارید یک ارزش واقعا منحصر به فرد به کاربر ارائه دهید. بیشتر صفحات آنلاین منحصر به فرد هستند و بسیاری از آنها حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند ارزش واقعا منحصر به فردی را ارائه دهند. برای انجام این کار، باید محتوایی را ارائه دهید که تجربه کاربری شما را به گونه‌ای بهبود بخشد که هیچ صفحه وب سایت دیگری نتواند این کار را انجام دهد.

این امر در اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و ایجاد بک‌لینک‌ها ضروری است. محتوای شما یکی از معدود راه‌هایی است که می تواند به شما در ساخت بک‌لینک رایگان کمک زیادی بکند.

 

پیشنهاد ما این است که قبل از ایجاد یک صفحه، خود را به عنوان کسی تصور کنید که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند. نوع صفحه‌ای را تصور کنید که به شما چیزی می‌دهد که نه تنها خواسته‌های شما را برآورده می‌کند، بلکه با بسیاری از مواردی که قبلا آنلاین پیدا کرده‌اید نیز متفاوت است.

هنگامی که آن تصویر را در ذهن خود مجسم کردید، باید بنشینید و آن را ایجاد کنید، آن را منتشر کنید و سپس آن را تبلیغ کنید.

 

 

بررسی رقبا

برای کمک به ایجاد محتوای خوب که به ساخت بک‌لینک رایگان برای سایت شما کمک کند، باید رقبای خود را بررسی کنید. چرا؟ زیرا این احتمال وجود دارد که آنها محتوای عالی داشته باشند که در حال حاضر رتبه خوبی داشته و بک‌لینک های زیادی تولید کرده است.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که صفحات آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید زیرا آن‌ها در آن‌جا پربارترین و مرتبط‌ترین محتوای خود را به اشتراک می‌گذارند. دانستن اینکه رقبای شما در رسانه‌های اجتماعی خود چه می‌کنند، به شما ایده ای از نوع افراد و شرکت هایی می‌دهد که آن‌ها را دنبال می‌کنند؛ افرادی که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. نه فقط همین، بلکه می‌توانید روش‌هایی را که رقبا برای به دست آوردن بک‌لینک استفاده می‌کنند، کشف کنید.

بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که نه‌تنها آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید، بلکه در خبرنامه‌هایی که ارسال می‌کنند نیز ثبت نام کنید. Google Alerts یکی دیگر از راه‌های عالی برای دریافت اعلان‌های مربوط به ارسال محتوای جدید در سایتتان است.

 

 

بک ‌لینک فروم

بسیاری از وبلاگ‌نویسان اغلب از خوانندگان خود دعوت می‌کنند تا سؤال بپرسند یا نظرات، داستان‌ها و ایده‌های خود را در بخش نظرات اضافه کنند. اکثر وبلاگ‌نویسان سعی می‌کنند به هر نظر پاسخ دهند، اما اغلب برخی از بهترین پاسخ‌ها توسط خوانندگان ارائه می‌شود و این جایی است که شما وارد عمل می‌شوید.

 

اگر بخواهیم به زبانی ساده روش ایجاد بک‌ لینک فروم را توضیح دهیم باید بگوییم که: اول از همه، اگر متوجه شدید که اطلاعاتی از دست رفته یا به خوبی در پست پوشش داده نشده است، می‌توانید با ارائه آن اطلاعات نظر یا پیشنهادی بدهید. همچنین با مطالعه سوالات سایر خوانندگان، می‌توانید فرصت هایی برای ارائه پاسخ پیدا کنید.

 

اگر پاسخی که خواننده دیگری به دنبال آن است، برای ارسال به عنوان نظر طولانی‌تر است، از این فرصت‌ها برای ارائه یک پاسخ خلاصه استفاده کنید و با پیوندی به مقاله خود پایان دهید.

 

مکان دیگری که عموم به آن مراجعه می کنند و می‌توان در آن بک ‌لینک فروم ایجاد کرد، انجمن هایی مانند Yahoo Answers و Google Groups هستند. اینها تقریبا همان فرصتی را ارائه می‌دهند که بخش نظرات وبلاگ ارائه می‌دهد.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو

امروزه ما با یک مشکل خاص برای سئو مواجه هستیم. به عبارت ساده‌تر، محتوایی که در صفحات مختلف وب، در یک سایت یا در سایت‌های مختلف یکسان یا تا حد زیادی مشابه تکرار می‌شود. این عمل عموماً نتیجه بهینه‌سازی ضعیف یا تنبلی است و می‌تواند باعث بدتر شدن رتبه صفحات و به طور کلی مشکل در موقعیت یابی این محتوا شود. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد این نوع محتوا، نحوه تشخیص آن و چگونگی حل این مشکل بدانید را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و تعریف آن

قبل از بررسی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت ابتدا به تعریف آن می‌پردازیم. اگر بخواهیم تعریفی دقیق ارائه کنیم، این محتوا که در انگلیسی به آن Duplicate Content می‌گویند، محتوایی است که به عنوان یک کپی یکسان یا بسیار مشابه در یک وب‌سایت واحد یا در چندین دامنه ظاهر می‌شود. بنابراین هر محتوایی که در بیش از یک آدرس وب یافت می‌شود، محتوای کپی شده یا تکراری به شمار می‌آید. این عمل می‌تواند منجر به پیامد جدی برای سئو سایت شود.

"همچنین در نظر داشته باشید که بخش‌هایی از متن که به زبان‌های دیگر باشد، محتوایی تکراری در نظر گرفته نمی‌شوند. علاوه بر آن نقل‌قول‌ها (حتی کل پاراگراف‌ها) به عنوان یک خطا شناسایی نمی‌شوند."

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و دلیل اشتباه بودن استفاده از این نوع محتوا

در حالی که محتوایی که تکراری باشد از نظر فنی جریمه به همراه ندارد، هنوز هم گاهی اوقات می‌تواند بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. وقتی چندین محتوای به طور قابل توجهی مشابه در بیش از یک موقعیت در اینترنت وجود داشته باشد، گوگل برای تصمیم گیری اینکه کدام نسخه برای آن جستجوی خاص بیشتر مرتبط است به مشکل می‌خورد.

به طور کلی Duplicate Content مشکلی است که باید به فکر راه‌حل برای آن باشیم زیرا هیچ‌گونه ارزشی در زمینه تجربه کاربر در صفحات سایت که باید نقطه کانونی هر محتوای منتشر شده باشد، ارائه نمی‌دهد. بیایید با مثالی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت را شفاف‌تر کنیم: با تصور کردن خود در جایگاه یک کاربر، آیا به طور مرتب از سایتی بازدید می‌کنیم که دارای مقالات غیر اصلی و محتوای کپی شده است یا مایل هستیم منبع اصلی این اطلاعات را مستقیما بخوانیم؟

 

علاوه بر مشکلات در جستجوی ارگانیک، محتوای تکراری همچنین می‌تواند نقض‌کننده خط ‌مشی‌های Google AdSense Publisher باشد و این می‌تواند از استفاده از Google Ads در سایت‌هایی با محتوای کپی یا تکراری جلوگیری کند. صفحاتی که محتوای دیگران را با تغییرات جزئی از طریق بازنویسی دستی آن یا جایگزینی برخی اصطلاحات با مترادف‌های ساده کپی می‌کنند، هیچ ارزش اساسی را به کاربر ارائه نمی‌دهند.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش خارجی سایت

محتوای تکراری خارجی، حالتی است که یک قطعه کامل از محتوا یا بخشی از آن (مانند یک پاراگراف) در چندین سایت تکرار شود.

این خطا می‌تواند ناشی از یک سری عوامل باشد؛ به عنوان مثال در شرکت های تجارت الکترونیکی که برگه های محصول ارائه شده توسط سازنده اصلی یک کالا را برای فروش به صورت تکراری و بدون تغییر منتشر می‌کنند، زیاد است. اما گاهی اوقات می تواند به صورت عمدی و یک تکنیک دستکاری برای کنترل رتبه‌بندی موتورهای جستجو یا کسب ترافیک بیشتر باشد.

احتمالی که گوگل متوجه آن می‌شود و سعی می‌کند آن را مجازات کند (با جریمه کردن رتبه سایت‌های درگیر یا حتی حذف سایت‌ها از ایندکس). زیرا روش‌های فریبنده مانند این می‌تواند باعث تجربه کاربری نامطلوب شود. این به نوعی یکی از موارد منفی در تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت است.

علاوه بر این، این نوع محتوا باعث شرمساری ربات گوگل نیز می‌شود؛ چراکه کاربران در مواجهه با محتوای یکسان در URL های مختلف، در ابتدا نمی‌توانند بفهمند که منبع اصلی کدام است و در نتیجه مجبور می‌شوند برای اولویت‌بندی عواملی مانند تاریخ نمایه سازی، اعتبار سایت و غیره را بررسی کنند.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش داخلی سایت

موضوع موردبحث دیگر، محتوای تکرارشده در همان سایت است که به عنوان محتوای تکراری داخلی نیز شناخته می‌شود.

در این مورد، آسیب‌ها جزئی‌تر هستند و عمدتاً به بدتر شدن رتبه‌بندی صفحات حاوی Duplicate Content در SERP مربوط می‌شوند. این نیز به دلیل دشوار شدن کار خزنده‌های موتورهای جستجو برای تعیین نسخه اصلی و نشان دادن آن کاربران است.

 

چگونگی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت

آیا محتوای تکرارشده تهدیدی برای سئو سایت است؟ تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت به چه صورت است؟ بیایید مثالی بزنیم: تصور کنید که می‌خواهید تعریف یک کلمه خاص را در دو نسخه از یک واژه‌نامه پیدا کنید. نسخه اول به دلیل خطای چاپ، دارای صفحه‌های تکراری بسیاری است. در عوض نسخه دوم اصلاح شده است و تکراری در آن وجود ندارد. کدام یک را ترجیح خواهید داد؟

به همین دلیل است که غفلت از مدیریت محتوای داخلی، خزیدن سایت شما را برای گوگل دشوار می‌کند. درواقع، در صورت وجود صفحات تکراری، این اتفاق می افتد که:

خزنده نمی داند کدام نسخه را باید در فهرست قرار دهد و کدام را حذف کند: درست است که می‌تواند یک مورد را انتخاب کند، اما اصلا مطمئن نیست که بهینه است یا نه.

اتلاف بودجه خزیدن پیش می‌آید که در سایت‌های بزرگ‌تر می‌تواند منابع اصلی را از نمایه پنهان کند.

لینک جویس به جای اینکه در یک صفحه واحد ادغام شود، پراکنده می‌شود.

خزنده نمی‌داند کدام آدرس اینترنتی را باید در نتایج قرار دهد، تا آنجا که ممکن است موارد تکراری را در رقابت با یکدیگر قرار دهد.

 

"می‌توانیم با مدیریت کردن موارد تکراری، راه را برای خزنده از طریق یک مسیر روشن و بدون مانع هموار کنیم."

 

آیا می خواهید موقعیت ارگانیک خود را در تجارت الکترونیکی به بهترین حالت برسانید؟

خوب پس باید مطمئن شوید که صفحات قابل نمایه سازی سایت شما باید منحصر به فرد، مفید و اصلی باشند!

آیا نام دامنه روی سئو اثر دارد؟

نام دامنه می‌تواند بر روی سایت شما و موقعیت آن از منظر سئو تأثیر بگذارد. نام دامین، هویت نام تجاری را تعیین کرده و تجارت شما را معرفی می‌کند: این دقیقا چیزی است که کاربران وقتی می‌خواهند شما را پیدا کنند به یاد می‌آورند و در گوگل تایپ می‌کنند. به همین دلیل انتخاب نام دامنه از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب یک نام مناسب سئو برای دامنه می‌تواند به شما کمک کند موقعیت خود را در SERP بهبود بخشید و به شما این امکان را می‌دهد که کلیک‌های بیشتر و در نتیجه ترافیک ارگانیک، لیدها و مشتری‌های بیشتری کسب کنید.

بدیهی است که باید به دنبال تناسب بین اهداف سئو و استراتژی هویت برند خود باشید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا اهمیت دامنه و نحوه انتخاب نام آن را برای شما توضیح دهیم.

 

دامنه چیست؟

قبل از بررسی نام دامنه بیایید اول ببینیم که دامنه چیست؟ ساده‌ترین راه برای توضیح معنای دامنه این است: اگر وب‌سایت شما یک خانه است، دامنه آدرس شما است؛ آدرس اینترنتی که کاربران در نوار URL مرورگر برای دسترسی به وب‌سایت شما تایپ می‌کنند. چند نمونه از دامنه‌های اینترنتی عبارتند از:

Creativemotions.it

Google. com

Facebook.com

Wikipedia.org

Yahoo.com

Instagram.com

برای تعریف فنی‌تر دامنه باید بگوییم که اینترنت شبکه عظیمی از رایانه‌های متصل از طریق شبکه‌ای از کابل‌ها است. به هر رایانه یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده می‌شود که رایانه‌ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آدرس IP مجموعه‌ای از اعداد است که برای شناسایی هر کامپیوتر خاص استفاده می‌شود. یک آدرس IP معمولی به شکل زیر است:

192.168.1.1

به‌خاطرسپردن آدرس IP دشوار است، بنابراین دامنه‌های وب‌سایت برای حل این مشکل اختراع شدند. به‌جای تایپ کردن رشته‌ای از اعداد که به سختی به در ذهن می‌مانند، کاربران برای بازدید از یک وب‌سایت فقط باید دامنه یک سایت مانند  semrush.comرا تایپ کنند.

 

نام دامنه چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

در رابطه با تاثیر نام دامنه روی سئو باید گفت که گوگل موارد زیر را برای تصمیم گیری در مورد رتبه‌بندی یک وب‌سایت تجزیه و تحلیل می‌کند: موضوع آن (سایت در مورد چیست) و سطح اعتبار آن. نام دامین می‌تواند سرنخی برای موتور جستجو برای درک موضوع سایت باشد.

درنظر داشته باشید که نامی که برای دامنه انتخاب می‌کنید مستقیما بر رتبه‌بندی ارگانیک تأثیر نمی‌گذارد. اما انتخاب یک نام به‌یادماندنی همچنان ضروری است. یک دامنه آسان به‌خاطرسپردن نام تجاری را آسان‌تر می‌کند، که مزایای زیادی مانند کلیک بیشتر در نتایج جستجو و تعامل بهتر صفحه را به همراه دارد. این‌ها هر دو عامل رتبه‌بندی مستقیم هستند.

"همچنین به مرور زمان و بسته به رتبه سایت، تمامی امتیازات و اعتبار سایت به دامنه گره می‌خورد. در صورت تغییر نام آن، حفظ این اعتبار در آینده دشوار خواهد شد. از این رو انتخاب نام دامنه خوب از ابتدا اهمیت دارد."

 

چگونه نام دامنه را انتخاب کنیم؟

تا اینجا فهمیدیم که نام دامنه، نقش خاصی در موقعیت‌یابی و رتبه‌بندی سایت ما دارد. به همین دلیل، اکنون به تعدادی از دستورالعمل‌ها اشاره خواهیم کرد که باید در هنگام انتخاب نام دامنه در نظر گرفته شوند:

سعی کنید دامنه ای را انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی متناسب با صنعت شما باشد

برای موتور جستجو آسان نیست که بداند موضوع یک وب‌سایت چیست. عملکرد موتورهای جستجو به این صورت است که آن‌ها کلمات کلیدی را در مکان‌هایی که باید کلمه کلیدی در آنجا باشد پیدا می کنند. خب URL یکی از آن مکان‌ها است.

"اما مراقب باشید! اگر یک کلمه کلیدی بسیار رایج است، ممکن است رقبا نیز از آن استفاده کنند. به همین دلیل باید در مورد انتخاب خود خوب فکر کنید."

 

بررسی اینکه چه زمانی بهتر است به جای ساب دامین از زیرپوشه استفاده کنید

از نظر سئو، موتور جستجو با ساب‌ دامین به عنوان یک وب‌سایت جداگانه برخورد می‌کند. و این می‌تواند در مورد حفظ اعتبار سایت مشکل‌ساز باشد. بنابراین، زیرپوشه‌ها جایگزین بسیار خوبی برای سازماندهی سایت بوده و همچنین برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو مفید هستند.

برای ساخت زیرپوشه، شما باید برای هر کتگوری از سایت یک پوشه ایجاد کنید و سپس یک بخش از URL هر صفحه‌ای که شامل آن کتگوری می‌شود را به URL آن پوشه اضافه کنید.

 

یک دامنه مختصر و دقیق ایجاد کنید

در حالی که کلمات کلیدی طولانی برای استراتژی محتوای سئو بسیار مهم هستند، اما برای نام دامنه چندان ارزشمند نیستند.

بهتر است با انتخاب نامی کوتاه و به یاد ماندنی در این زمینه بسیار صریح‌تر و مستقیم‌تر عمل کنید. کاربران تمایل ندارند که نام صفحه شما پیچیده باشد.

 

خط فاصله در نام دامنه خود را حذف کنید

هنگامی که نام دامنه از دو یا چند کلمه تشکیل شده است (مانند www.mypage.com)، قرار دادن خط فاصله برای جدا کردن آن‌ها می‌تواند وسوسه انگیز باشد و شاید با خود فکر کنید که این کار خواندن را آسان‌تر می‌کند. اما مراقب باشید زیرا این عمل اغلب باعث می‌شود دامنه کمتر خوانده شود و در هر صورت هرگز از بیش از یک خط فاصله استفاده نکنید.

آپدیت محتوا باید برروی کدام محتواها و چگونه انجام شود؟

برای اینکه آپدیت محتوا را به درستی انجام دهید، باید مواردی را مدنظر داشته باشید. مثلا می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که برخی از صفحات مانند راهنماها یا تعاریف برای چندین سال بدون تغییر باقی می‌مانند.

در اینجا چند نکته مفید برای انتخاب صفحات مناسب برای بروزرسانی و چگونگی آپدیت کردن محتوا وجود دارد:

مقررات قانونی یا آمار منقضی شده

اگر مقاله ای در وبلاگ شما وجود دارد که در مورد یک هنجار قانونی خاص صحبت می‌کند که دیگر معتبر نیست، پست را با مراجعه به مقررات جاری به روز کنید.

در مورد داده‌های آماری نیز همینطور است. اگر مطالبی برای آموزش یا تحقیق منتشر می‌کنید و متوجه شدید که انتشارات جدیدی ظاهر شده‌اند، محتوای خود را با داده‌های جدید به‌روز کنید که مطمئنا برای کاربر ارزشمندتر خواهد بود.


تغییر قیمت و موجودی محصولات

اگر در مقاله‌ای به محصول، گروهی از محصولات یا برندی اشاره کرده‌اید که در مجموعه فروشگاه موجود نیست یا قیمت آن تغییر کرده است، نیاز به بروزرسانی محتوا دارد. شما باید قیمت را بروزرسانی یا محصولات مورد نظر با سایر محصولات مشابه جایگزین کنید. آپدیت محتوا و ارائه اطلاعات به‌روز به خواننده به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند.


مقالات خیلی مبهم

گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز به‌روز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راه‌حل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود.

بنابراین اگر وب‌سایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمی‌دهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، می‌توانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.


مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته است

اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه می‌کنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز می‌کنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ بروزرسانی به کاربران خود نشان دهید.


مقالاتی که عنوان و توضیحات متا در آن‌ها نیاز به ویرایش دارد

پس از اینکه محتوای مقاله را ویرایش کردید و اطلاعات مرتبط با خواننده را اضافه کردید، آپدیت داده های متا را نیز حائز اهمیت است.

"به یاد داشته باشید که مهم‌ترین کلمات کلیدی را برای بروزرسانی که به تازگی ایجاد کرده‌اید در عنوان و توضیحات متا درج کنید."


صفحات دارای لینک‌های داخلی یا خارجی

لینک درست و سالم، یکی از عناصر کلیدی یک استراتژی خوب سئوی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه شما است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما همیشه جاری هستند و به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده نمی‌شوند (خطای 404).


صفحاتی که در آن‌ها قالب بندی متن نیاز به ویرایش دارد

فشرده سازی متون در صفحات شما خواندن را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. برخی از نکات مفیدی که در این زمینه برای آپدیت محتوا باید رعایت شود عبارتند از:

· متن را به فصل‌های کوتاه تقسیم کنید

· مهم ترین قسمت‌ها را بولد کرده یا با رنگ دیگری قرار دهید

· از لیست‌های گلوله‌ای یا شماره‌گذاری استفاده کنید

· متون را به عنوان، زیرنویس و پاراگراف (H1، H2، H3، و غیره) تقسیم کنید.

خواندن متنی که به این شکل ساخته شده است برای موتورهای جستجو نیز آسان تر است.


تصاویر یا ویدیوهایی که نیاز به آپدیت دارند

تصاویر و ویدیوها هم برای گوگل و هم برای کاربران مهم است. اگر اغلب از نمودارها، آمار یا ویدیوهای مختلف در مقالات خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همیشه به روز هستند.

تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه خواننده و جذابیت بصری و خواندن آسان‌تر مقاله بسیار موثر هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود، اما باید همیشه به‌روز باشند.

همچنین به یاد داشته باشید که تگ alt را به تصاویر خود حتما اضافه کنید و آن‌ها را فشرده کنید تا صفحات شما زودتر بارگذاری شوند.